måndag 19 juli 2021

Mitt vallöfte blir att inte rösta

Röstvägran för politiker är som kvinnors sexvägran för män.

Läste min sista SvD-artikel i höjd med "pandemi"-utbrottet. Har inte sett vare sig SVT eller TV4 på över ett decennium, förutom på besök hos andra. Är inte mentalt stark (eller magstark) nog att stå emot propagandan. Hade FB i två veckor någon gång när det startade i början av 00-talet. Har inte längre något Twitter, YT eller BitChute. Jobbar på att bli fri från mitt Google-konto (inklusive den här bloggen, tyvärr).

Skuldsatt endast till CSN. Har en preferens för krypto, kontanter och ädelmetaller.

Har inte besökt Systembolaget sedan de började tramsa med kovidregler, ämnar inte göra det hädanefter heller (mössan i hand, kära staten får jag lov att köpa en liten flaska brännvin?). Jäser eget vin, njuter av bekantas cider eller importerar direkt från leverantören.

Har tappat all lust för internationellt resande. Skulle inte bry mig nämnvärt om min faiblesse för restaurangbesök skulle hindras en tid pga min vaccinationsstatus.

Matar maskinen med min heltidsanställning, men så får det vara tillsvidare.

Har lustigt nog fått behålla alla mina vänner, släkt och arbete trots att jag aldrig sticker under stol med att smittspridning är en myt och att virus inte finns i den sjukdomsinducerande bemärkelsen. 

Har aldrig och kommer inte att bära mask eller ta ett "test". 

Stortrivs på ställen som OffGuardian, Gab, Minds och Lbry.

1 kommentar:

  1. :-) Vi måste se till att ses. Kanske en tur till Coronafritt Kullaberg?

    SvaraRadera